NSTV-uri (part 3)

45663958_10215882198560874_8304686563829219328_n

Drajii moșului, pus la munca în ziua de Crăciun de tovarașu’ Birdeanu (pun io gheara pe tine), barfim azi iarăși despre mașini. În lumina ultimelor experiențe ale subsemnatului, recte 5000 km făcuți în 6 săptămâni, din care mai mult de jumătate pe drumuri de pământ, s-au ridicat unele probleme, a căror rezolvare o discutăm aici.

45181862_10215826044197050_153982347157438464_n

Prima, așa cum se vede în poza de mai sus, a constituit-o o cheie de drujbă luată în cauciucul din stânga față, pe un drum de la granița dintre Dolj și Mehedinți, aproximativ la intersecția dintre Nicăieri și La Dracu-n Praznic. Treabă rezolvată prin folosirea roții de rezervă (orice mașină ar trebui să aibe așa ceva) și folosirea unui kit de reparații plus a unui compresor Slime conectat la priza de 12 volți. Chestiile astea umplu cele două compartimente de sub bancheta din spate Hilux-ului și vor constitui prilej de viitoare rafinamente.

descărcareA doua belea a fost reprezentată de înfigerea într-un mal de nisip în frumosul și extrem de ruralul județ Mehedinți (care alături de Vâlcea este unul dintre cele mai subapreciate din România), caz în care recuperarea a fost făcută de un flăcău de la Rescue4x4.ro, caz ce a pus pe listă o șufă (cinetică sau nu) și un troliu, sculișoară ce va fi achiziționată în viitor, ideea de a avea doi rinichi sănătoși părând foarte bună momentan.

45527280_10215861667967622_2617872082620383232_n

A treia problemă rezolvată a constat în upgradarea sistemului electric al Rinocerbului, prin instalarea unei prize suplimentare de 12v, precum și folosirea unui încărcător de telefon demn de numele ăsta, capabil sa bage 4Ah si să încarce bateria de 5500 mAh a telefonului (un iHunt S10 Pro) în aproximativ o oră și jumătate, un Anker cu două sloturi USB, capabil să încarce telefonul plus o baterie externă de 20100 mAh, fabricată de aceeaşi ceainiyi dibaci de la Anker. Motivul instalării celei de-a doua prize a fost ideea de a folosi simultan telefonul ca GPS (Waze să trăiască) şi a unei staţii CB de tip Midland Alan 52.

Următoarele upgrade-uri vor fi nişte scuturi din tablă de 3 mm grosime pentru cutia de transfer (cel de la motor este deja instalat) precum şi nişte amortizoare Koni mai de competiţie, ideea de-a rula pe drumuri de pământ cu peste 60 km/h devenind din ce în ce mai tentantă.

4 păreri la “NSTV-uri (part 3)

  1. La multi Ani !

    Ai sarit peste o chestie care mie mi s-ar fi parut esentiala: cum ai ridicat masina sa schimbi roata? Cricul ei, sau ti-ai luat hi-lift? La ditamai masina aia, cred ca e musai un hi-lift (merge si daca nu ai bari/praguri, exista niscaiva adaptoare pt roata).

    Merita sa testezi odata in fata blocului (sa nu fie surprize) in ce conditii reuseste compresorul ala sa umfle o roata de Rinocerb – uneori, daca nu poti sa il „ajuti” ridicand roata respectiva un pic in aer ca sa nu mai fie greutate pe ea, un compresor din asta care se leaga la bricheta (deci e limitat ca putere, ca sa se incadreze in siguranta brichetei) si nu direct la baterie, se cam chinuie sa umfle o roata din asta mare. Poate merge, nu vreau sa fiu contra. Dar merita incercat

    Bafta multa la plimbari in noul an!

    • Am un cric de Toyota Land Cruiser, as putea sa zic ca e originalul. Problema e ca mi s-a parut cam scurt (ar putea sa ridice lejer masina cu cauciucuri 205/70R16) pentru ce am eu pe jenti (245/70R16) asa ca am adaugat un bloc din lemn de stejar ca baza la cric, asa ca devine mai stabil si mai inalt cu vreo 5-6 cm. Nu m-am aruncat la HiLift, inca nu consider ca am banii si experienta necesara sa-l folosesc.

      Compresorul a umflat roata lejer, cam in 9 min, tinand seama de volumul rotii. Mi-a placut ca nu s-a incins deloc.

  2. Ia legatura cu soferii de TIR si fa rost de niste chingi. Daca ai posibilitatea, coase doua chingi una lipita de alta si sigur vor rezista unei tractari serioase.
    Problema la masina ta e greutatea si ca nu sunt multe masini capabile sa te scoate din noroi, daca te afunzi. De aceea nu strica un troliu pe fata.
    Legat de suspensie, recomand cu incredere kiturile de la IronMan (sau firme echivalente), care sunt gandite si sa suporte greutatea troliului si a suportului de troliu.

Lasă un răspuns către Ionut Anulează răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete și atribute HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>